زمان جاری : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 6:02 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



♥آخرین ارسال های فروم تفریح والیبال♥
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 143
نویسنده پیام
milad1998
آفلاین


ارسال‌ها : 1
عضويت: 12 /12 /1398
معرفی 5 برند برتر ورزشی ایرانی و خارجی در زمینه تولید لباس ورزشی
1. برند پوما
برند پوما که يک شرکت آلماني ولی چند مليتي می باشد، که در حال حاضر به عنوان يکي از بزرگ‌ترين شرکت هاي سازنده کفش و پوشاک ورزشي محسوب می شود.
اين شرکت در سال 1924 در شهر هرتزوگن آوراخ آلمان اصلا" به اسم کارخانه کفش سازي برادران داسلر به وسیله ی رودولف داسلر برادر آدولف داسلر بنيان گذار آديداس و با همکاري برادرش آدولف ساخته شد.
از همان اول اين کمپانی کفش هاي ورزشي راحت و سبک و نه خیلی گران نسبت به کفش هاي ديگر مثل آديداس را ارائه می کرد، که اتفاقا " محصولات آن طرفداران بسیاری هم پيدا کرد.
در سال 1948، رودولف داسلر اسم اين کمپانی را به “PUMA Schuhfabrik” عوض کرد. رودولف از همان اول به فکر جهاني شدن و فروش محصولات خود در بازارهاي جهاني بود. در سال 1986 اين کمپانی به سهامي عام تبديل شد و توانست به وارد بازار بورس سهام شود.
در حال حاضر پوما داراي بيشتر از 3 هزار کارمند در تمام دنیا می باشد و محصولات خود را توسط نمايندگي‌هاي رسمي خود در 80 کشور دنیا ارائه مي‌کند. درآمد اين کمپانی هر ساله در حال رشد است، مثلا در سال 2003 ميزان سود پوما 1٬240 ميليون يورو اعلام شده است.
محصولات پوما از کفش هم فراتر است، بطوري که در حال حاضر اين کمپانی انواع پوشاک ورزشي و تجهيزات گوناگون ديگر را هم توليد مي‌کند. سود خالص اين کمپانی در سال 2007 بالغ بر 2 ميليارد و 373 ميليون يورو مي شود.
پوما در زبان هاي اروپايي به معني يوزپلنگ آمريکايي است. اين حيوان داراي سرعت زيادي می باشد. احتمالا انتخاب اين اسم براي اين کمپانی، به علت سرعت زیاد اين حيوان درنده باشد.
2. برند آديداس
در سال 1920 آدولف داسلر جوان 20 ساله آلماني شروع به ساخت کفش هاي ورزشي کرد و تلاش کرد که کفش هاي زيبا و با کيفيت را خود را بسازد. بعد از استقبال خوب و شناخته شدن محصولات او، آدولف به فکر ثبت شرکت و پيدا کردن اسمی براي محصولات خود بود. به دلیل اینکه خانواده و دوستان او را آدي صدا مي زدند او از کلمه آدي و 3 کلمه از نام خانوادگي خود بهره گیری کرد، و اسم Adidas را براي شرکت و محصولات خود انتخاب نمود.
او همین طور براي محصولات خود که در آن موقع تنها کفش هاي ورزشي بودند، لوگويي را ساخت. شرکت آديداس و لوگوي آن در سال 1948 ثبت شدند. چندي بعد او به فکر رشد دادن شرکت خود افتاد و همین طور محصولات خود را تنها به ارائه کفش ورزشي احاطه نمود. لباس ها و گرمکن هاي ورزشي هم به محصولات آديداس اضافه شدند. بعد از ان آديداس تجهيزات ورزشي مثل توپ و راکت نيز ساخت.
با رشد روز به روز محصولات آديداس، آدولف داسلر علامت تازه ای براي شرکت و محصولات خود انتخاب کرد. اين علامت از شکل کلي کفش گرفته شده بود. علامت جديد داراي 3 نوار از کوتاه به بلند بود. به دلیل اینکه آدولف اسم آديداس را از کلمه اول اسم کوچک و 3 کلمه اسم بزرگ خود انتخاب کرد، بعد با انتخاب تعداد 3 نوار هم این ايده را براي او همراه داشت.
در سال 1972 آدي و همکارانش به اين نتيجه رسيدند که تغييري را در لوگوي آديداس ایجاد نمایند. به دلیل اینکه همان سال مسابقات المپيک در شهر مونيخ اجرا می شد، آن ها از المپيک ايده دریافت کردند. در اين لوگوي جديد 3 برگ که نشانه 3 قاره شرکت کننده در المپيک بود در کنار هم قرار گرفتند. 3 خط هم در پايين اين برگ ها عبور مي کرد.
يک سال پس از آن آديداس علامت خود و آرم 3 نوار را ثبت بين المللي کرد. آدولف داسلر در سن 78 سالگي يعني در سال 1978 فوت کرد و سهام اين شرکت براي پسر و خانواده اش باقی ماند. ولی در سال 1989 خانواده داسلر از شرکت خارج شد و آديداس به شرکتي "سهامي عام" تبديل گشت.
در سال 1997 آديداس کمپانی Solomon Group را خریداری کرد و با آن کمپانی يکي شد. Solomon Group وسايل و تجهيزات اسکي و کوهنوردي می ساخت. با خریداری اين کمپانی، اسم Adidas به Adidas-Solomon عوض شد.
در حال حاضر آديداس در بعضی از کشورهاي جهان داراي شعبه و نمايندگي می باشد. کارمندان اين کمپانی بيش از 13 هزار نفر هستند. آديداس در اکثر رقبات ها و تورنومنت هاي معتبر جهاني مثل المپيک به عنوان يکي از حاميان اصلي حضور دارد.
آرم کنوني اين کمپانی، دومين آرمي می باشد که آدولف ساخته است، با اين تفاوت که پایین آن نوشته adidas هم وجود دارد.
آديداس در حال حاضر اين شرکت شامل چند شرکت کوچک‌تر می باشد که عبارت‌اند از : کمپانی «ري باک» که لباس ورزشي می ساخت، شرکت «تيلور ميد» و «مکس فلي» که توپ و وسائل گلف توليد مي‌کنند.
شرکت آديداس دومين سازنده لباس هاي ورزشي در دنیا است. سود خالص اين کمپانی
در سال 2009 چيزي بالغ بر 10 ميليارد و 38 ميليون يورو مي باشد.
اين کمپانی در فرانسه شعبه بزرگي دارد و وسايل آديداس که در ايران موجود است معمولا ساخت ويتنام است که تحت ليسانس کمپانی آديداس(در آلمان) است.
۳. برند نايک
نايک که امروزه به عنوان يکي از بزرگترين توليد کنندگان پوشاک و تجهيزات ورزشي در جهان شناخته مي شود، در اصل در سال 1962 به وسیله ی Bill Bowerman و Philip Knight تحت نام Blue Ribbon Sport در ايالات متحده امريکا ساخته شد. هدف از ساخت اين کمپانی به وسیله ی باورمن و نايت وارد کردن کفش هاي ورزشي با قیمت پایین از ژاپن به آمريکا بود. در آن زمان کفش هاي آلماني به ویژه آديداس صنعت کفش سازي آمريکا را گرفته بود. 1 سال پس از ساختن کمپانی و وارد کردن کفش از ژاپن به آمريکا،Blue Ribbon Sport توانست تا کفش هاي ژاپني Onitsuka Tiger که در حال حاضربه اسم Asics شناخته مي شود را در آمريکا شناسانده و بازار خوبي برايش ایجاد کرد. بعد از فروختن خوب محصولات تايگر، باور من به اين فکر افتاد تا طراحي دوباره شکل کفش هاي تايگر را بهبود سازي نماید و آن را با سلايق آمريکايي منطبق سازد.
پس او شروع به طراحي دوباره شکل کفش هاي تايگر کرد و اتفاقاْ از طراحي تازه استقبال هم شد.
در موازات اين عمل، نايت هم به بازاريابي بيشتر و گسترده تر پرداخت و تلاش کرد در مناطق و ديگر کشورها کفش هاي خود را بفروشد . او هم در اين کار موفق بود. او از جف جانسون که مدير فروش بود کمک گرفت. جانسون در امر فروختن و بازاريابي خیلی فعال بود و توانست مقدار بسیاری از کفش هاي اين کمپانی را به دبيرستاني ها و جوانان آمريکايي بفروشد. در سال 1971 آن ها به اين فکر افتادند تا اسم کمپانی را تغییر دهند.
آن ها اسم Nike را انتخاب کردند. بعد از عوض کردن اسم کمپانی، خود کمپانی هم با تغييرات بزرگي رو به رو شد. ايجاد خط توليد تازه و توليد مستقيم از اين تغييرات بود. با گذشت سال ها به محصولات و گستره ساخت آن هم اضافه مي شد. ولی محصولات جديد تنها شکل و روي ت نداشتند، بلکه کارايي هاي آنها نيز به روز مي شد. براي مثال در سال 1978 نايک، تکنولوژي Air خود را مرفي کرد. اين تکنولوژي از يک پلاستيک پر از گاز در کفه کفش استفاده مي کرد که اين پلاستيک بالشتي شکل باعث مي شد تا کف کفش نرم تر شود. در اواخر دهه 80 نايک شعار "Just Do It!" را براي خود برگزيد و آنرا به عنوان شعار تجاري در انحصار خود در آورد.
نايک يکي از دو توليد کننده برترپوشاک و لوازم ورزشي مي‌باشد و با شرکت آديداس آلماني در رقابت مي‌باشد.نام کمپاني نايک از نام الهه پيروزي در يونان باستان گرفته شده است . لوگوي مربوطه در سال 1971 توسط کارولين ديويدسون که آن زمان دانشجوي رشته گرافيک دانشگاه هنر پورتلند بود با قيمت بسيار پايين 35 دلار طراحي گشته است . منظور از اين لوگو بالهاي الهه پيروزي است . اولين باري که لوگوي مربوطه در سال 1971 طراحي گشت نام نايک با رنگ نارنجي بر بالاي اين تصوير نوشته مي شد . شايد بتوان گفت که آرم اين شرکت حتي از نام آن نيز معروفتر گشته است .
آرم مارک معروف در سال 1995 به طور رسمي به عنوان آرم تجاري شرکت نايک ثبت گشت . اين بالهاي مجرد طراحي شده توسط ديويدسون آرم بسيار بامعنايي براي کمپاني توليد کننده کفشهاي ورزشي مي باشد .
چندي پيش اين شرکت آمريکايي در اقدامي عجيب و توهين آميز، اسم جلاله "الله" را بر روي کفش هاي ورزشي خود قرار داد.
4. برند ريباک
ريبوک توليد کننده کفش‌هاي ورزشي، پوشاک و لوازم و معمولا تابع کمپانی آديداس می باشد. اسم آن از تلفظ آفريقايي ربوک (به انگليسي: rhebok) که يک نوع غزال آفريقايي می باشد، گرفته شده. اين کمپانی در شهربولتون در تاريخ 1895 با اسم اصلي جي.دبليو فوستر و برادران سونس) ساخته شد و بعدها در سال 1958 به ريبوک اسم خود را تغییر داد.
موسسان اين کمپانی، جو و جف فوستر بودند که اسم را در لغت نامه‌اي پيدا کردند که ،جو فوستر به عنوان يک پسر در يک مسابقه برده بود. اين ديکشنري ورژن جنوب آفريقايي بود، براي این، اين گونه تلفظ مي‌ شدند.
کمپانی آديداس در سال 2005 ميلادي با پرداخت مبلغ سه ميليارد يورو توانست همه ی سهام کمپانی آمريکايي ريباک را بخرد و عملا صاحب اين شرکت شود.ولی چيزي که جلب توجه کرد، سياست مديران آديداس بود که بعد از خريداري ريباک اسم اين کمپانی را عوض نکردند، چرا که نمي خواستند با اين اقدام بازار فروش خود را از دست بدهند و فقط تکنولوژي آديداس را در خطوط ساخت محصولات ريباک جايگزين کردند.
5.برند شرافیت (sherafit)
برند شرافيت در سال ٩٦ كار خود را با هدف بهبود كيفيت پوشاک و لوازم كاربردی و تخصصي بدنسازی و همچنين حمايت از توليد كالای ايرانی آغاز نمود. این برند به طور دقيق روی كيفيت و كاربردی بودن محصولات نظارت دارند و اين اطمينان را می دهد كه تمامی محصولات با تاييدیه اصالت روانه بازار ميگردد. هدف شرافيت توليد محصولات ايرانی با كيفيت، همراه با قيمت مناسب و ارسال سريع برای شما عزيزان می باشد.تولید پوشاک تخصصی برای مردان و زنان ورزشکار می باشد و قصد دارد به روز ترین مدل ها و طرح های جدید را با بالاترین کیفیت ارائه دهد. محصولات تولیدی این برند شامل انواع تیشرت، سویشرت، هودی، رکابی، شلوار اسلش، لگ زنانه، تاپ، کمربند بدنسازی، چرم لیفت، آرم بلاستر و ... می باشد.







دوشنبه 12 اسفند 1398 - 12:54
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست رویتازه سازی پاسخ هاکلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :